איך לבנות מייל שיפתחו אותו: כל מה שצריך לדעת על "מעטפת" המייל
כשאנחנו מדברים על שיווק במייל, יש אמת אחת שקשה להתעלם ממנה: מייל שלא נפתח הוא מייל שלא עובד. זה לא משנה אם יש לך את ההצעה הכי שווה, את העיצוב המתקדם ביותר או את תוכן המייל שהכי כיף לקרוא. אם הקורא לא פותח את המייל, כל זה לא שווה כלום. אז בוא נדבר על מה שהופך את המייל שלך למעניין – ה"מעטפת" של המייל.
מה זו "מעטפת" המייל?
תחשוב על המייל שלך כמו על מכתב – וכולנו יודעים שהמיילים החליפו את המכתבים הישנים. לפני שמישהו קורא את מה שיש בפנים, הוא רואה את המעטפה – זה מה שישפיע האם הוא יטרח לפתוח את המייל או לא.
עכשיו תחשוב על המכתבים שאתה מקבל. איזה מהם היית פותח בעונג?
- מכתב בתוך מעטפה אפורה וללא תכנון?
- מכתב עם שם מקומי במעטפה ריקה?
- מכתב ידני בצבע כחול עם בול?
- מכתב עם נאום אישי במעטפה צהובה?
איזה מכתב היה עושה לך חשק לפתוח? ואיזה היית משאיר ל"מאוחר יותר"?
כך גם במיילים. איך אתה יכול לגרום למייל שלך להיות זה שיגרום לקורא להתלהב ולא זה שיצבור אבק בתיבה?
מרכיבי המעטפה שאתה שולט בהם
יש ארבעה מרכיבים שאתה יכול לשלוט בהם במעטפת של המייל שלך:
- שם השולח: מי זה? האם אני מכיר את השם? האם אני סומך עליו?
- כתובת המייל של השולח: האם זה נראה מקצועי או שזה מריח כמו ספאם?
- כותרת המייל: האם זה שווה את הזמן שלי? מה אני מקבל מזה? האם זה מעורר בי התלהבות לפתוח את המייל?
- טקסט מקדים: האם זה מספיק מעניין כדי שאני ארצה לדעת יותר?
המרכיבים האלה הם מה שהנמען רואה קודם כל לפני שהוא שוקל ללחוץ על המייל.
וביחד, הם קובעים אם המייל ייפתח או לא.
מדוע המעטפה חשובה?
המעטפה של המייל שלך היא ההזדמנות הראשונה (ולפעמים היחידה) שלך ליצור רושם. זו הרגע שלך לבלוט בתוך תיבת דואר עמוסה ולהעניק לקורא סיבה להיכנס למייל.
אם אתה מצליח, אתה משיג את הפתיחה. אם אתה נכשל, אתה פשוט זוכה להתעלמות – או גרוע מכך, מדווח כספאם.
מה עוד קשור למעטפת הזו?
המרכיבים הבסיסיים הם קריטיים, אבל יש עוד כמה פרמטרים שיכולים להשפיע על "יכולת הפתיחה":
- זמן: גם המעטפה הכי יפה לא תעזור אם היא מגיעה בשעה לא מתאימה.
- עקביות: מעטפה מוכרת בונה אמון. אם השם או הסגנון שלך משתנים כל הזמן, הקוראים עשויים לא לזהות אותך.
- מוניטין: חשבתם על זה כמסגרת של המעטפה. מוניטין שלילי יכול לגרום למייל שלך לא להגיע לתיבה.
- התאמה אישית: כמו שתרגיש כשאתה רואה את השם שלך על מעטפה ידנית – התאמה אישית יכולה לתפוס תשומת לב.
- דחיפות/סקרנות: לעיתים המעטפה עצמה צריכה להקפיץ תשומת לב – כמו בול צבעוני.
טיפים לשיפור המעטפה של המייל שלך
- בחר שם שולח שמעורר אמון. זה יכול להיות השם של העסק או אדם ממנהלי החברה.
- שמור על כתובת המייל מקצועית. הימנע כתובות "לא מגיב" – זה דגל אדום.
- כתוב כותרות שמבטיחות ערך. השתדל להיות ברור קודם כל.
- השתמש בטקסט מקדים באופן שמחמיא לכותרת. אל תבזבז את המקום הזה!
- תמיד תנסה לבדוק. תקופה וניסיון יעזרו לך לגלות מה עובד טוב יותר לקהל שלך.
הכל חלק מ-DORC!
"יכולת הפתיחה" היא חלק מרכזי באופטימיזציה של כל מייל שאתה שולח.
- D = Deliverability: איך תוודא שהמייל שלך מגיע לתיבה?
- O = Openability: איך המעטפה נראית?
- R = Readability: האם המייל קריא ומהנה?
- C = Clickability: האם יש הנחיות ברורות למה לעשות?
רוצה לדעת כמה המעטפה שלך חזקה?
תנסה את החידון החינמי שלנו "Rate My Chimp". זה ייתן לך תמונה מהירה על איך הביצועים של מבנה המייל שלך עובדים.
אל תשאיר את הפתיחות למזל. דאג שהמעטפה שלך תמשוך את תשומת הלב ושהמיילים שלך ייקראו!