איך למקסם את השיווק באימייל: סיגמנטציה מול אישיות
שיווק דרך אימיילים זה משחק ממש שכדאי לדעת לשחק. אם אתה רוצה שהאימיילים שלך יתבלטו בין כל הדואר הנכנס, חשוב לדעת איך ליצור תוכן שמעניין את הקוראים שלך. השיטה לעשות את זה היא באמצעות סיגמנטציה ואישיות של האימיילים. אז בואו נצלול לתוך זה!
מה זו סיגמנטציה?
סיגמנטציה משמעותה לחלק את הלקוחות שלך לקבוצות על פי מאפיינים משותפים. לדוגמה, אתה יכול לחלק את הלקוחות לפי גיל, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, ועוד. זה עוזר לך לשלוח תוכן רלוונטי למי שיכול להתעניין ולגרום להם להתלהב מההמלצות שלך.
דוגמאות לסיגמנטציה:
- מתי הם קנו בפעם האחרונה? (שלב במעגל החיים)
- מה גילם?
- מה תחומי העניין שלהם?
ומה זו אישיות?
אישיות באימיילים מתייחסת ליכולת להתאים את התוכן לקורא באופן אישי. כאן מדובר לא רק בשם של האדם בשורת הנושא, אלא כוללים גם תמונות וטקסט שמסתמכים על מה שהקורא אוהב או מחפש. אישיות עושה את האימיילים הרבה יותר מיוחדים.
דוגמאות לאישיות:
- מהם הפריטים שלהם מההיסטוריה של הקניות?
- האם הם אוהבים לצפות בסרטונים?
- איך הם מתנהלים באתר שלך?
השילוב המנצח
עכשיו בואו נדבר על איך הכל מתחבר. סיגמנטציה ואישיות הולכות יד ביד. כשאתה מחלק את הקוראים לקבוצות ומוסיף להם אישיות, אתה יכול לייצר תוכן שמעורר התעניינות. צריך רק לבדוק את מה שעובד ולהשתפר.
איך עושים את זה?
- חלק את הקהל שלך לקבוצות לפי תחומי עניין או התנהגות.
- תכנן תוכן שמתאים לכל קבוצה.
- שלח אימיילים מותאמים אישית לכל סיגמנט ועדכן אותם בצורה מתמדת על בסיס התגובות ממשתמשים.
- מדוד את התוצאות כדי לדעת מה עובד ומה לא.
טיפ לחיים: תנסה ותלמד!
לסיגמנטציה ואישיות יש יכולת להביא לשיפוט טוב יותר של הקוראים שלך, מה שעשוי להוביל לאחוזי קליקים יותר גבוהים. אז אל תהסס – תתחיל ליישם את זה ותראה איך האימיילים שלך עושים חיל!